15 Şubat 2013 Cuma

EVDE 14 ŞUBAT SEVGİLİLER GÜNÜ TELAŞI VAR


Kim ne derse desin ben özel günleri kutlamayı seviyorum.Hepsi kapitalist dünyanın pazarlama teknikleri olsalar bile ben yılbaşını da  , bayramları da , sevgililer gününü de kutlamayı  , evin içindeki o tatlı telaşı çocukluğundan beri seviyorum . Durum böyle olunca bu senede 14 Şubat Sevgililer Gününü hiç kaçırmadım.Derya Baykal 'ın programından öğrendiğim yemek ve pasta tariflerinden oluşan hoş bir masa hazırladım.Sizlerle bu tarifleri paylaşmak istiyorum.
14 ŞUBAT SEVGİLİLER GÜNÜ MANTISI
Bir gün önce ''Kalp Şeklinde Mantılar'' yaptım. Yapılışı çok kolay mantı hamuru hazırlayıp , iki bezeye ayırıp açtım.Açtığım ilk hamurun üstüne kıymaları yerleştirdim.Diğer  hamuru da üzerine kapattım ve kalp şeklindeki pasta kalıbıyla kesip fırına verdim. Kayserili arkadaşların kulağımı çınlattığını duyar gibi oluyorum.''Böyle kocaman mantı mı olur .? '' diyorlar. Doğrudur ,ama görünüşü çok güzel oldu . . .

14 ŞUBAT SEVGİLİLER GÜNÜ ÇİÇEĞİ

Çiçeksiz sevgililer günü olur mu hiç.?Derya Baykal'dan öğrendiğim domatesten çiçekler yaptım.Domateslerin içine peynirden hazırladığım harcı yerleştirdim.Çöp şişleri taze yeşil soğan saplarının içinden geçirip domateslere batırdım.Masamızın çiçeği hazır oldu.

14 ŞUBAT SEVGİLİLER GÜNÜ KEKİ
Çayın yanında tatlımız da hazır . O da tabii ki kalpli şirin kekler .Bu tarifi Derya Baykal'da Şef Senem Öner çiçek şeklinde hazırlamıştı.Ben de uzun zamandır yapmayı arzu ediyordum.Günün anlam ve önemi dahilinde kalp şeklinde yaptım.Yapması zor olur diye düşünmüştüm ama öyle olmadı. Önceden marketten aldığım kakaolu baton keki kalpli pasta kalıbıyla kestim.Daha sonra kek hamuru hazırlayıp üzerine döküp tekrar pişirdim.Kekim biraz fazla şekerli olsa da evdekiler beğendiler.

YASAK ELMA

Günün son servisi de elmalarımızdı .Hazırlamak çok zevkli ve kolay .
Sevgili arkadaşlar , biz ailecek Antalya'nın deli gibi yağmurunun eşliğinde huzurlu ve mutlu bir 14 Şubat Sevgililer Günü geçirdik.Umarım hepinizin gecesi benim ki kadar güzel geçmiştir.
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder